Умови життя, навчальна і трудова діяльність школярів, їхній стан здоров’я і нахили звичайно різні. А тому єдиного добового режиму дня для усіх бути не може. Орієнтовний режим дня для учнів 2-3 класів може бути таким:
7.00 Прокидання, ранкова гімнастика, загартовуючі процедури, прибирання ліжка, туалет 7.30 Сніданок 8.20 Навчальні і факультативні заняття в школі 13.30 Дорога із школи додому (прогулянка) 14.00 Обід 14.30 Післяобідній відпочинок (прогулянка, рухливі ігри і розваги) 16.30 Підготовка уроків і позакласна робота 18.30 Перебування на повітрі 19.30 Вечеря і вільні заняття (творча діяльність, читання літератури, допомога сім’ї, музика) 20.30 Приготування до сну (прогулянка перед сном, туалет) 21.00 Сон
Основні гігієнічні константи раціонального дня учнів: виконання різних видів діяльності в суворо визначені часи, правильне чергування навчальної, трудової діяльності і активного відпочинку, регулярне харчування в одні і ті ж години, заняття фізичною культурою і спортом, корисне проведення часу (культура розваги), достатньо тривалий і повноцінний сон. Після школи, пообідавши, учень повинен відпочити. Найліпшим відпочинком є активний – рухова діяльність на відкритому повітрі. Для учнів початкових класів нормальна тривалість такого відпочинку 2 – 2,5 год, для учнів старших класів – 1 – 1,5 год, для шестиліток, дітей з ослабленим здоров’ям бажаним є денний сон тривалістю 1 – 1,5 год. Активний відпочинок добре знімають втому, яка виникає під час занять і, окрім того, сприяє використанню продуктивного для роботи післяобіднього часу. Нормативи часу на виконання домашніх завдань: в 1-му класі не більше 1 год, в 2-му – не більше 2 год, в 5 – 6 - не більше 2,5 год, в 8 – 11 – не більше 3 годин. Щоб вкластися в цей час учень повинен завчасно потурбуватись про своє робоче місце (добре освітлення, належний повітряно-тепловий режим тощо), постійно підтримувати на ньому робочий порядок. Спочатку рекомендується виконувати більш важкі письмові завдання, тоді усні, через кожні 45 хв. влаштовувати активні перерви (10 – 15 хв). Час, вільний від занять в школі і приготування уроків учнями використовується у відповідності до власних побажань; заняття в різних кружках і спортивних секціях; бажано не витрачати його на комп’ютерні ігри.